środa, 14 grudnia 2011

Wigilijne uszkowanie

I umnie uszkowanie .Uszka do barszczu muszą być . Moja rodzinka uwielbia tez gotowane uszka podsmazane na masełku jako odrębne danie .
SKŁADNIKI:
  • * 1/2 kg pieczareki całe,
  • * 1 szt cebula biała,
  • * pieprz,
  • * warzylion Winiary
  • * masło,
  • * bułka tarta,
  • * 1/2 kg mąka,
  • * 2 szt żółtka,
  • * Sól,
  • * 1/2 szkl oliwa,
  • * woda
Pieczarki obieramy i ścieramy na tarce duże oczka .Cebulę obieramy siekamy .Na patelni na maśle smażymy cebulkę dodajemy starte pieczarki .doprawiamy warzylionem ,pieprzem solą do smaku .Smażymy aż woda odparuje. Studzimy dodajemy żółtko i tartą bułkę .Bułki dodajemy tyle aby farsz był kleisty . Robimy ciasto z mąki ,odrobiny soli ,żółtka i ciepłej wody wymieszanej z oliwą .Wyrabiamy dobrze wałkujemy wycinamy małe kółka- ja wycinam kieliszkiem . Nakładamy farsz sklejamy .Gotujemy w osolonej wodzie,podajemy z barszczem czerwonym na wigilię . Pysznie też smakują podsmażone na masełku . 


1 komentarz:

  1. Cudne! :) Ja jeszcze nie zdążyłam z uszkami, mam nadzieję, że w weekend wystarczy mi czasu :)

    OdpowiedzUsuń