piątek, 27 września 2013

Moja relacja z Warsztatów Dzień z Podravką w mojej rodzinnej miejscowości czyli Ustrzyk Dolnych

                                                                    

Nie mogę inaczej rozpocząć postu jak serdecznie podziękować Aleksandrze Ciszewskiej i Podravce za odwiedzenie mnie a dokładnie za zorganizowanie wspaniałych warsztatów kulinarnych pod okiem wspaniałego kucharza Marcina Jabłońskiego.

Teraz mogę opowiedzieć co się działo :)
Jak już pisałam 25 września w Ustrzyckiej szkole czyli  Bieszczadzkim Zespole Szkół Zawodowych im. Lecha Wałęsy w Ustrzykach Dolnych -
….... odbyły się  IV warsztaty i konkurs kulinarny( więcej informacji  https://www.facebook.com/pages/Dzie%C5%84-z-Podravk%C4%85/201298713243423?fref=ts  )
DZIEŃ Z PODRAVKĄ .
 Jest to projekt skierowany do szkół gastronomicznych pełna nazwa projektu to Ogólnopolski Projekt Kulinarny ”Dzień z Podravką” celem trzeciej edycji warsztatów i konkursu jest otwarcie się na kuchnię śródziemnomorską, a w szczególności chorwacką, śmiałe eksperymentowanie kulinarne oraz umiejętne stosowanie przypraw.

Pierwsze warsztaty po wakacjach odbyły się właśnie u nas w Bieszczadach .

Podravka przywiozła do nas oprócz ogromnej wiedzy kulinarnej wspaniałe świeże produkty .
Prosto z Warszawy dotarły do nas mule , świeże makrele , krewetki tygrysie , karczochy i wiele innych produktów. Mieliśmy także cały asortyment wspaniałych produktów marki Podravka. Przyprawy ,ryże ,makarony i asortyment wyrobów z pomidorów.
                                                 



Warsztaty były podzielone na dwie części pierwsza w której Marcin – kucharz – uczył nas , dzieli się z nami swoimi tajnikami i sposobami w kuchni.
Nauczył nas przyrządzania krewetek , muli , risotto , karczochów i filetowania świeżych ryb.
Była także nauka gotowania makaronu – Ustrzyckie dzieci opanowały to na 6 z plusem.
Byo gotowanie , opowieści degustacje , mizianie karczocha :) wąchanie , dotykanie jedzenie...
Zostały poruszone nasze wszystkie zmysły .



Druga część to konkurs kulinarny . Mający na celu wyłonienie najlepszych młodych kucharzy . Zwycięscy wezmą udział w finale ogólnopolskim , który odbędzie się w Warszawie .
Miałam zaszczyt być w komisji konkursowej , nie było to wcale takie łatwe , dania były smaczne i widać było ,że dzieci są wspaniale przygotowane przez swoje nauczycielki panią Agatę z pomocą pani Marii , która także była moją nauczycielką od gastronomii .

Wyłoniliśmy zwycięzce zostali nimi .
Warsztaty były wspaniałe wraz z dziećmi przyswoiłam sobie kolejną wiedzę jestem o kilka doświadczeń mądrzejsza:)

Bieszczady przywitały ekipę Podravki jak trzeba pięknym słoneczkiem , szumiały już swoimi jesiennymi kolorami ciesząc się wraz z nami z naszych gości.

Właśnie 25września podczas warsztatów miałam okazję osobiście poznać Aleksandrę Ciszewską , wspaniałą pełną werby kobietę z którą ja i mój blog współpracuje już prawie 2 lata. 







Dostałam od Podravki wspaniały dyplom uznania :)






Dostałam także torbę produktów marki Podravka , która nie mogłam unieść z 5 kg miała :) wracając 6 km na piechotę do domu , wróciłam wykończona i pełna pozytywnych wrażeń.


To nasi zwycięscy , którzy pojadę na finał do Warszawy .




Warsztaty były wspaniałe jeszcze raz bardzo dziękujemy za odwiedziny :) 

1 komentarz: