niedziela, 8 grudnia 2013

Risotto z borowikami podane z salsą z pieczonych warzyw i awokado

Dziś pomysł na szybkie danie obiadowe risotto z borowikami , odrobiną cukinii do tego pyszna salsa z pieczonej papryki , bakłażanów z dodatkiem awokado . Nic dodać nic ująć .

Risotto z borowikami podane z salsą z pieczonych warzyw i awokado

składniki
1 szklanka ryżu do risotta
    1/2 szklanki białego wina
    3 szt borowiki mrożone
    3 szt cukinia mini
    1/3 szt cebuli
    1 ząbek czosnku
    Sól morska
    grana padano
    awokado
    1 szt bakłażan
    1 szt papryka zielona
    2 ząbki czosnku
    oliwa  z oliwek

Borowiki ja użyłam całych zamrożonych odmrażamy i kroimy w kosteczkę . Cebule obieramy i ok 1/2 mniejszej sztuki siekamy drobno. Czosnek także siekamy. Cukinie mini , dobrze myjemy i kroimy w kosteczkę. Na patelni podsmażamy cebulkę i czosnek , zarumieniamy. Dodajemy pokrojone borowiki. Smażymy chwilę dodajemy ryż - mieszamy. Zalewamy białym winem - redukujemy wino, mniej więcej do połowy. Zmniejszamy płomień i dusimy. Kiedy wino odparuje dodajemy troszkę bulionu - mieszamy. Powtarzamy czynność kilka razy aż ryż będzie gotowy. Bakłażana myjemy kroimy w grube plastry układamy na foli aluminiowej kropimy oliwą dodajemy plasterki czosnku i zawijamy w folię . Paprykę ja wybrałam jedną zieloną kroimy na pół usuwamy pestki kropimy oliwą dajemy czosnek i zawijamy w folie . Wkładamy do piekarnika na ok 1 godzinę. Po tym czasie odwijamy warzywa z foli i siekamy. Doprawiamy sola i pieprzem do smaku. Na koniec dodajemy pokrojone awokado. Mieszamy. Podajemy ryż a obok serwujemy salsę.



2 komentarze:

  1. Smakowite to risotto.Dzisiaj mam na obiad kuskus z szaszłykiem hinduskim,ale w najbliższym czasie zrobię risotto.Dawno nie jadłem.Pozdrawiam Christopher.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świtena propozycja na obiad :)

    OdpowiedzUsuń