sobota, 8 lutego 2014

Mega kruche ciasto z śliwkami i jabłkami

Nie ma weekendu bez czegoś słodkiego. Dziś bardzo kruche ciasto z śliwkami i jabłkami. Wszystko doprawione odrobina cynamonu i kardamonu.

Mega kruche ciasto z śliwkami i jabłkami


składniki
    2.5 szklanki mąki
    2  żółtka
    3 łyżki śmietana
    200 g masła
    Sól morska
    2 łyżki cukier
    3  jabłka
    2 szklanki śliwki mrożone
    4 łyżki cukru  pudru
    cynamon mielony
    kardamon

Na stolnicę wsypujemy przesiana mąkę. Wyciągamy z lodówki zimne masło i kroimy je drobno dodając do maki . Wbijamy dwa żółtka, dodajemy cukier i odrobinę soli. Siekamy ciasto dużym nożem. Dodajemy śmietanę i szybko wyrabiamy ciasto. Formujemy kulę owijamy ją folią i wstawiamy do lodówki na ok 2 godziny.
Jabłka obieramy i kroimy w kosteczkę. Na dużą patelnię dajemy śliwki pozbawione pestek, pokrojone jabłka, cukier puder i przyprawy , czyli kardamon i cynamon. Mieszamy i smażymy. Mieszamy od czasu do czasu.
Ciasto wyciągamy z lodówki dzielimy na pół. Jedną połowę rozwałkowujemy i wykładamy nią tortownicę. Nakłuwamy spód widelcem. Wykładamy podsmażone owoce. Bierzemy druga kulę i palcami skubiemy ciasto i nakładamy je na owoce. Wstawiamy do piekarnika na ok 30 min. Po upieczeniu odstawiamy do wystygnięcia.




3 komentarze:

  1. Pyszniutka.Zjem każdą szarlotkę.Też uważam,że nie powinno być weekendu bez czegoś słodkiego.Niestety tylko ja tak uważam,a oprócz mnie w domu jest moja żona, która twierdzi że jestem żarłokiem,chociaż ja jej mówię,że jestem smakoszem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my ludzie kochający gotowanie widzimy różnicę między smakoszem a żarłokiem :) pozdrowienia dla żony

      Usuń
  2. bardzo lubię takie ciasta, pycha:)

    OdpowiedzUsuń