sobota, 1 lutego 2014

Pyzunie na parze z ekologicznym dżemem truskawkowym

Dziś coś na słodko , zrobiłam córce śniadanko - leciutkie kluchy na parze wszystko w pysznym truskawkowym dżemiku co ważne bez cukru i z ekologicznych upraw.

I w ten sposób w raz z Gabrysią sprawdziliśmy smak ekologicznego bez cukrowego dżemy truskawkowego SYMBIO.
Dżemik jest słodziutki i wolny od cukru , więc nie widzę lepiej.


Kluchy na parze

składniki
 1/2 kg mąki
    1 szklanka mleka
    2  jajka
    2 łyżki roztopionego masła
    4 g drożdży
    sól
    cukier
    dżem truskawkowy ekologiczny bez cukru  SYMBIO

Do miski wlewamy 1 szklankę letniego mleka kruszymy do niego drożdże - mieszamy. Dodajemy ok 1 łyżkę cukru - mieszamy ponownie. Posypujemy ok 2 łyżkami mąki i nakrywamy ściereczką. Odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na ok 30 min. Do drugiej większej miski wsypujemy mąkę, wbijamy jajka dajemy odrobinę soli i wlewamy wyrośnięty rozczyn. Wszystko mieszamy rękę wyrabiamy ciasto. Dolewamy roztopione wystudzone masło i dalej wyrabiamy . Tak długo aż ciasto będzie odchodzić od ścianek miski. Formujemy kule , posypujemy mąką i odstawiamy do wyrośnięcia. Kiedy ciasto podwoi swoją objętość formujemy z niego kulki. Układamy na desce posypanej mąką. Pozostawiamy do wyrośnięcia. Ja swoje kluski gotowałam w urządzeniu do gotowania na parze. Pookładałam je na sicie i włączyłam urządzenie po ok 5 min. Kluski były gotowe. Polałam je dżemem truskawkowym.





2 komentarze: