niedziela, 22 lutego 2015

Swojska , domowa wędlinka prasowana -

Miałam wolne ....  chyba coś za często , coś należny z tym zrobić , ale do tematu.
Postanowiłam wypróbować mój nowy nabytek - prezent , o którym już pisałam
http://mojakuchniamalutka.blogspot.com/2015/02/beda-zdrowe-domowe-wedliny-szyneczki-z.html

 Szynkowarek jest teraz zakupy , kupiłam karkówkę i mięso mielone .
Będzie prasowanka jak ta lala.

Wędlina domowa 
 składniki
4 plastry karkówki
30 dag mięsa mielonego
sól morska
przyprawa do mięsa
żelatyna 
szynkowar 
4 plastry sera zółtego

Plastry karkówki nacinamy z jednej strony. Jeden plaster kładziemy na dno szynkowaru. Posypujemy solą , przyprawą i żelatyną - nie za dużo . Nakładamy warstwę mięsa mielonego. Solimy , posypujemy przyprawą i żelatyną. Kładziemy znów ponacinany plaster karkówki. Ponownie sól, przyprawy i żelatynę. Kładziemy plastry sera , potem mięso mielone i znów przyprawy. Póżniej znów karkówka i doprawianie. Zamykamy szynkowar . Wkładamy termometr. Do garnka nalewamy wodę wkładamy ściereczkę i układamy szynkowar. Gotujemy na małym ogniu aż termometr wskaże 72 stopnie. Wyciągamy szynkowar i zostawiamy go najlepiej na balkonie ponieważ teraz jest zimno do rana. Zimny szynkowar od spodu polewamy ciepłą wodą . Obracamy i wyciągamy wędlinę . 









 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz