wtorek, 8 marca 2016

Herbata z czystka lawendowego - dla zdrowia .

Tak jak obiecałam w poprzednim poście testuję Czystek lawendowy ze sklepu

 http://sklepzziolami.pl/pl/p/Czystek-Ladanowy-Ekologiczny-/138

W ramach współpracy blogerskiej z ECOBLIK.



CZYSTEK LADANOWY (cistus ladanifer) to taki gatunek czystka, na którego młodych gałązkach i świeżych listkach gromadzi się wonna, gęsta żywica – zwana labdanum. Jej zadaniem jest ochrona delikatnych pędów przed palącym, południowym słońcem. To dlatego żywica tej odmiany czystka posiada tak niezwykle bogate związki odżywcze, ochronne i regeneracyjne.

Czystek Ladanowy posiada intensywny, żywiczo-ziołowy aromat i głęboki smak, charakterystyczny dla tego gatunku róży górskiej.


Skład: Ekologiczny cały liść czystka ladanowego  100%.
Waga 50g.
Kraj pochodzenia - Hiszpania


Herbatkę najlepiej zaparzać z specjalnym siteczku.  Ponieważ czystek jest w dość dużych kawałkach , w pełni naturalny. Musiałam go troszeczkę połamać ponieważ nie mieścił mi sie w mojej zaparzaczce.
Już po kilku sekundach od zalania herbatka dostała piękny kolorek.
Smak dość gorzki. Niektórym pomaga miód i cytrynka. Ja jednak lubię zioła i ten gorzkawy smak wcale mi nie przeszkadza. 



Czystek warto pić ale systematycznie co dnia. Wtedy zobaczymy i odczujemy efekty .
Charakteryzuje się duża zawartością  polifenoli - ma go więcej niż czerwone wino -są to silne przeciwutleniacze ,neutralizują one wolne rodniki które przyczyniają się do powstawania wielu chorób w tym nowotworowych. Ponadto hamują rozwój stanu zapalnego w organizmie, wzmacniają i dodają energii. Chronią naczynia krwionośne hamują utlenianie się złego cholesterolu .
Warto więc pić raz dziennie  i mieć pewność ,że będzie lepiej ,że jesteśmy pod ochroną .







1 komentarz: