piątek, 7 lutego 2014

Risotto na czerwonym winie z jagodami inków

Moje ulubione danie ale w innym wydaniu. Dziś zrobiłam go na czerwonym półwytrawnym winie. Dodałam jagody inków - smaczne i zdrowe.
Jagody inków posiadają wysoką zawartość fosforu i witamin A, C, B1, B2, B6 oraz B12. Są także bardzo cennym źródłem białek m. in. pektyny.

 Moje jagody są firmy Symbio - są ekologiczne i nie są poddawane procesowi siarkowania.


składniki


    2 szklanki ryżu Kupiec
    1/2 szklanki wina czerwonego
    2 łyżki masła
    Sól morska
    2 szklanki bulionu warzywnego
    2 łyżki parmezanu
    pieprz biały
     4 łyżki  jagody inków   Symbio

Do szerokiego garnka wkładamy ok 2 łyżki masła roztapiamy . Wsypujemy ryz - podsmażamy chwilę aż zrobi się szklisty. Ryż zalewamy czerwonym winem - powiększamy ogień i redukujemy alkohol. Mieszamy. Chwilę dusimy i podlewamy ok 1/2 szklanki bulionu. Przykrywamy pokrywką i dusimy na małym ogniu. Czynność powtarzamy aż ryz będzie gotowy. Dodajemy starty parmezan. Mieszamy , dodajemy jagody inków. Doprawiamy sola i pieprzem do smaku. serwujemy na ciepło.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz