piątek, 21 lutego 2014

Roszponka z sosem pesto

Kolejny przepis z moja ulubioną sałatą czyli roszponka . Dziś połączyłam ją z sosem pesto z bazylii.
Do chrupania dodałam zielone oliwki i kawałki papryki czerwonej.

Roszponka z sosem pesto

składniki'

    1 opakowanie sałaty roszponki
    1  papryka czerwona
    1/2 opakowania oliwki zielone bez pestek
    1 pęczek bazylii świeżej
    oliwa lub olej
    2 ząbki czosnek
    1/2 szklanki orzeszki pinii
    Sól morska- MŁYNEK
    3 łyżki orzechy włoskie
    1 łyżka parmezanu startego

Zaczynamy od zrobienia pesto. Bazylie myjemy i siekamy. do miski dajemy pokrojoną bazylię , orzeszki pinii, ząbki czosnku i oliwę. Miksujemy wszystko. dodajemy parmezan i jeszcze raz miksujemy. Doprawiamy solą do smaku. Sałatę myjemy i osuszamy. Rozkładamy na talerzach. Paprykę czerwona myjemy usuwamy gniazdo nasienne i kroimy w paseczki. Oliwki odcedzamy z zalewy. Do sałaty dodajemy oliwki i paprykę. Polewamy sałatę pesto i ozdabiamy kawałkami orzechów włoskich.


1 komentarz:

  1. Pyszna propozycja :) tylko roszponkę pod siebie wymieniłabym na rukolę, bo ta pierwsza trochę mnie "gryzła" w gardło, jak kiedyś próbowałam :/ nie wiem, czy tylko ja tak mam?

    OdpowiedzUsuń