środa, 16 grudnia 2015

Domowa maść na bóle kostne i mięśniowe- rozgrzewająca

Maść ze smalcu - tłuszczu gęsi z dodatkiem olejku kamforowego.
Rozgrzewa ,pomaga przy przeziębieniach ale także przy bólach kręgosłupa, mięśni , stawów i co tam jeszcze nas boli.
Ten przepis dostałam kilkanaście lat temu z hasłem - pomaga , czyni cuda .
Czy tak jest - nam pomaga , leczy i przynosi ulgę .
Moje zapasy skończyły się więc zrobiłam nową miksturę, będzie nam służyć przez kilka lat .
Tłuszcz z gęsi jest bardzo zdrowy i ma dużo zalet .
Charakteryzuje go bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, głównie oleinowego, tego samego, który jest w oliwkach. Ma on dodatkowo tę zaletę, że można rozgrzewać go aż do 200 C i się nie pali.


Od setek lat ludzie leczyli się tym tłuszczem- Medycyna ludowa górą  . Ja stosowałam go w połączeniu z olejkiem kamforowym  tylko do nacierań .
Nacieramy chore miejsce najlepiej na noc i już po godzinie czujemy ulgę . Przy zapaleniach , kaszlu można nacierać plecy albo klatkę piersiową - przynosi ulgę dzięki zawartości olejku kamforowego.
Olejek ten też od wielu lat ma zastosowanie w medycynie ludowej a także aromaterapii.

 Korzyści zdrowotne, jakie może zapewnić olejek kamforowy to przede wszystkim działanie pobudzające, rozkurczowe, antyseptyczne, a także obkurczające błonę śluzową, znieczulające, i uspokajające. Wykazuje również działanie przeciwzapalne, dezynfekujące i owadobójcze.

Połączenie dwóch składników smalcu gęsiego i olejku komfortowego to tajemnica mojego leku.










Domowa maść na bóle kostne i mięśniowe- rozgrzewająca

składniki
30 dag smalcu z gęsi
30 ml olejku kamforowego

Tłuszcz gęsi kroimy na kawałki i wkładamy do garneczka. Topimy go. Przelewamy przez sitko aby pozbyć się ewentualnych skwarek. Powstały płyn studzimy do ok 40 stopni i wlewamy do niego olejek kamforowy. Mieszamy i rozlewamy do butelek. Przechowujemy w temperaturze pokojowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz