poniedziałek, 13 czerwca 2016

Konfitura z płatków róży i jabłka

Kiedy początkiem lata pachnie różą czas zacząć myśleć o konfiturze z płatków róży dzikiej  .
Uwielbiam te pachnące różowe płatki, są tak delikatne i bardzo aromatyczne.

Taka konfitura wspaniale nada się pączków, deserów, ciast - ten zapach i smak jest niepowtarzalny.

Konfitura z płatków róży i jabłka

składniki
 1/2 kg płatków róży
1/2 kg cukru
2 cytryny
4 jabłka
Zbieramy płatki róż i warzymy je ile płatków tyle cukru . Płatki ucieramy w makutrze - najlepszy sposób . Ja troszkę pokombinowałam . Włożyłam płatki do miski blendera i blendowałam z cukrem , trwało to dość długo , robiłam to z przerwami . Pod koniec miksowania dodałam sok z cytryny i jeszcze troszkę blendowałam na gładka masę. Jabłka obrałam pokroiłam w kosteczkę i podsmażyłam .Kiedy były miękkie dodałam do masy z płatków i jeszcze raz miksowałam do porządnego połączenia składników. Konfiturę przełożyłam do wyparzonych słoiczków zamknęłam i za pasteryzowałam. Przechowuje w lodówce.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz